Followers

Monday, May 20, 2013

kegagalan

kadang kadang aku macam terfikir. eh aku selalu berfikir rupanya. ataupun berangan.
adakah kegagalan itu diwarisi.

aku tak tahu takdir masa hadapan (andai umurku panjang, aminn ) macammana.
akankan aku mewarisi apa sahaja kegagalan dalam orang orang sekitar aku, keluarga terutamanya?
iaitu aku tidak mempunyai banyak pengetahuan tentangnya.
cant be all failure, kan?

cis. apa aku taip ni? gagal bercerita dengan baik juga merupakan satu kualiti ekslusif aku.

hidup aku setakat ni bukanlah sangat membanggakan. tapi juga tidak sangat merisaukan. mungkin ala kadar sahaja.

tapi sebenarnya mungkin kita gagal untuk sekadar rekod. rekod cubaan.
takkan nak ada rekod gagalan pula?

kita mungkin selalu tengok kejayaan atau kegagalan seseorang atau sesuatu.
tapi bukan semua life event seseorang itu kita teliti. proses untuk mendapatkan hasil sama ada gagal atau berjaya tersebut.

anggaplah aku dalam proses inbetween's lagi. goal yang kita identify doesnt always match dengan actual goal we will discover.

nikmatilah hidup anda, jalani dengan baik, semoga diberkati Ilahi :)

No comments:

Post a Comment