Followers

Monday, December 17, 2012

sudden realization *gasp*

WARNING: post yang bakal ditampilkan ini ialah sangat pathetic. sila jangan kutuk saya secara nyata atau dalam hati anda secara melampau. i already feel bad enough myself. 



aku saspek tanda tanda penuaan dalam diri aku makin menonjol despite sales people selalu anggap aku student lagi. itu sebab appearance aku selekeh agaknya. at least orang boleh mistaken aku being as old as 27. the number could go up lagi kalau aku sedang stress. mungkin sebab my facial expression just cant hide it. kalau tak stress pun aku dengan effort nya akan buat muka serious dengan harapan tiada anasir jahat mendekati. ye la aku kan selalu lone ranger. kalau aku dengan kawan kawan, selalunya diluar kawalan sikit. pfft. aku pun tak tau kenapa macamtu.

kot la ni. i cant be certain la jugak kan dengan apa anggapan orang terhadap aku.

my strong suspicion ini dikuatkan lagi dengan my sudden realization that...

*breathe in*

*take a deeper breathe in*

i seem to be involved with somebody's husband with 3 kids. betul ni, memang 3, three kids. nothing more nothing less. the involvement is very brief la tapi kenapa, kenapa, dan kenapa, mesti bapak orang? aku memang nampak tua sangat eh orang orang tua je yang seems to be interested in me?

cis macam pelik pulak bunyi post ni.

baiklah aku cuba terangkan elok elok. ada kawan aku cuba macam

"eh eena kau single kan nak tak seorang ni, dia macam kaya, tapi tak hensem sangatlah"

"tadehal. yang penting kaya beriman berkerjaya. hensem tu subjektif"

terusss kan. aku memang main main je a. bukan serius kot. kawan kawan aku bukan boleh dilayan sangat ni.

sekali betul la pulak kan, memang this one guy memang dah nak kenal kenal tanya hal personal semua. time tu aku dijadualkan jaga site johor tak lama lagi. terussss dia dan dan "eh bolehla nanti i nak pergi johor. bolehla jumpa, kan"
"oh ah hmm"

kawan kawan aku time tu takyah cakap lah. "amboiii dah set nak dating" "ape de hal kl johor dekat je kot eena" time cakap ni time that guy  tak dengar la kan. motif kau nak main mainkan dia depan depan?

aku dah berpeluh ok. aku memang tak boleh sangat dating dating dengan entah sapa sapa ni. hahha.



lepas tu pun banyak laaaa lagi perbualan mahupun perbuatan antara kami.

"eena, eena"

"aaa kenapa"

"tolong, tengokkan mata i, masuk habuk kot"

"aaaaaa tak tahu mana i pandaiiiii"

time ni mata dia dah merah but apa yang dia expect?
aku nak blow macam mak mak selalu buat kat anak anak mata masuk pasir tu ke apa?

"u pejam pejam mata nanti ada tears yang akan flush out benda apa benda alah tu"

"ala u tolong la tengokkan"

aku pandang kawan kawan  mintak simpati. boleh sorang sorang buat derk je taknak tolong dia?

"aa tak pun u basuh dengan air ke"

pastu aku blah.

kawan kawan aku memang nampak dia saja nak mengada dengan aku. sebab diorang pun ada sekali, lagi dekat pulak tu. tapi suruh aku jugak.


ye seminggu lepas tu pun kawan aku "eena mata i masuk habukkkkkk, tolongggg"

cis.

dan stage seterusnya, jumpa la fesbuk dia. so u know the drill, stalk la ape lagi.

okay, gambar with some kids.

okay, few more gambar with few more kids.

ooooowhhhhkay one happy family.

then only we know he is married with 3 kids.

then whats the point berlagak macam single macamtu?

kannnnnn.....




itu je cerita dia. bukan ada apa apa pun. tapi bila orang ala nak flirt je aku mesti dah "hah ni karang suami orang anak 3 ni nanti ni macam mana?"

aku akui memang kawan kawan kenalan  aku sangat random. from all walks of life. melampau lah 'all' tu. many la maksudnya. kalau all tu includes golongan artis dan menteri. takde lagi aku personally kenal dengan arits or menteri.
and many of them ni interesting. dari homeschooled 6 yo bright girl, to a school teacher in travelling in his thirties, sehingga pesara tentera. tapi semua nya macam kawan biasa je la. friend of friend mostly, or just some people we share some similar interest with, or just a random people i met on random occassion.

jadi tak banyak yang akan take it personal-personal. ala aku pun pernah usha orang 'in the quest of getting to know more about someone to see if i like him to be something more than friend'. but actually biasa je aku jumpa orang terus macam flirty je kan. kalau tak serius aku layankan je. tapi kalau serius, aku tak layan kot nanti disalah anggap pula. tapi macamana entah aku filter orang tu being serious ke bergurau? lols.

or tak tahulah ianya sedikit sebanyak dipengaruhi kawan kawan aku yang sesaja nak matchmake kan ke ape.

but seriously, andaikata aku layan kan that guy kan, and ter-suka pula kan, tak ke haru andaikata dah lama baru found out status dia macam tu?

but to think of it again. its not that bad. perhaps itu cuma biasa biasa saja. alahhhhh

korang selamba suka gila kat Aaron Aziz, Adi Putra, abang Sarapan, tu pun semua married kot. jadi perkara yang berlaku kat aku ni pun normal la kan. cuma bukan artis je. *flips hair*

Nora Danish pun selamba peluk peluk Adi Putra macam tu. 

No comments:

Post a Comment